שטויות מוחלטות. הרכבת קלה סוף סוף תיתן אלטרנטיבה נורמלית לרכב – כלי תחבורה יעיל וזמין, שלא עומד בפקקים, עם דירות פנטסטית.
ברוב ערי אירופה (וגם בערים רבות בקנדה, אוסטרליה ואסיה) יש רשת רכבות קלות, וכמה מפתיע – יש בהן גם רכבים ומפגשים בין רכבים אלה לרכבות הקלות. אף אחד לא קורא לביטול הקווים – רק בונים עוד ועוד. מעניין מדוע כל העולם בונה עוד רכבות קלות אם זה פיתרון כה נוראי.
ובנוגע לתדירויות – תדירות של 3 דקות זה דבר נפוץ במערכות מטרו. בקו ויקטוריה בלונדון יש רכבת כל 90 שניות!
וזה גם קיים ברכבות קלות – בנוטינגהאם ודבאבלין יש רק"ל כל 3 דקות בשעות השיא – ואלה מערכות 100% במפלס הקרקע, שכנראה כוללות יותר מפגשי מסילה מהקו האדום…
בעניין כמות הנוסעים ברק"ל:
זה נכון שברכבת מטרו ניתן להכניס פי 2-3 יותר נוסעים מאשר ברק"ל, אבל זה לא אומר שרק"ל זה כלי קטן.
באוטובוס הממוצע יש 40 נוסעים. במפרקים יש 120. רכבת קלה שמסיעה 500 נוסעים (ועם תדירות גבוהה יותר!) חד משמעית תביא שיפור בתחבורה בתוואי.
אני מסכים שבנוסף לרק"ל חשוב לסלול הרבה נת"צים ועכשיו, לשפר את רכבת ישראל, לסלול שבילי אופניים ולהרחיב מדרכות על חשבון נתיבי רכב וחניות,
וגם להקים את רשת המטרו
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם