"קורונה מלשון קור", אמר השבוע בצער אחד הרבנים האהודים במגזר. "היא הכניסה קרירות רוחנית גדולה ללבבות".
לפני שנצטמרר, בואו תבינו שחמימות רוחנית, וָרֶמְקַיְט – כמו שנוהגים לכנות אותה, היא אחד הרכיבים העיקריים בחרדיות, בשמירת התורה והמצוות. החפץ חיים אמר: כל ההבדל בדרגות בין אנשים מתבטא בהיותם קרים או יהודים חמים. ההתלהבות בקיום המצוות (בְּרֶען), ההתרגשות המתחדשת, הכוונה והשמחה – הם הדבק שמקשר בין המקיים לבינן, ובינו לבין מקיימים אחרים. ברגע שקיום המצוות הופך לריטואל חוזר, לקיום טכנוקרטי – הוא מאבד את טעמו ונתון לסכנה של התפוגגות.
אסתר קופמן, בת 43. מזכירה בבית ספר באזור המרכז, ואם לשבעה ילדים. השתיים הגדולות נשואות והיא כבר סבתא. אוהבת מאד לשחות, בעיקר חתירה, פעם חלמה להיות מדריכת שחיה. כנראה לא יקרה בגלגול הזה. הגדרת הזהות הראשונה שלה, בעיני עצמה, היא 'אשה'. לפני אמא, לפני חרדית. קודם כל אשה.
הכי אהבתי את הפוזה של מגן העולם החופשי מול הנאצים.
מחולל הפיכה משטרית כדי להחריב את הדמוקרטיה ולהיות דיקטטור, ואז מציג עצמו כמגן הדמוקרטיה והעולם החופשי.
עו"ד דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. יליד שנת 73', נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.
היה זה המדינאי היהודי הענק הנרי קיסינג'ר שאמר, שלישראלים אין מדיניות חוץ, רק מדיניות פנים. משפט גאוני שלעיתים היה מדויק להפליא ולעיתים מדויק פחות. מה שבטוח, מעולם לא היה הביטוי הזה נכון יותר מאשר בשנות שלטונו האינסופיות של בנימין נתניהו.
האדם שמבחינתו הכל זה מילים, והרבה פחות מכך מעשים, התמחה זה שנות דור בנאומים חוצבי להבות שמשכנעים את הבייס ואך ורק את הבייס. מספיק היה לגלוש שלשום בטוויטר, לאחר נאום האיש החלול הזה, בשביל להבין את גודל התופעה.
יעוז סבר, איש עסקים, סופר, מנכ״ל MyTeam Group, יו"ר לשכת המסחר ישראל-המפרץ, לשעבר עיתונאי, דובר עיריית רעננה וראש יחידת התקשורת במשרד הביטחון. ישראלי שאכפת לו.
כרונולוגיה של פרישה בלתי נמנעת
הגיע הזמן לומר את דעתך
רוצים להגיב? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט ולהגיב לכתבות? הצטרפו לזמן ישראל רוצים שנשמור לכם את הלייקים שעשיתם? הצטרפו לזמן ישראל
- לכל תגובה ופוסט עמוד בזמן ישראל שניתן לשתף ישירות ברשתות החברתיות ולשלוח באימייל
- עמוד הפרופיל הפומבי שלך ירכז את כל התגובות שפרסמת בזמן ישראל
- אפשרות להגיש פוסטים לפרסום בזמן ישראל
- אפשרות להגיב לכתבות בזמן ישראל
- קבלו את המהדורה היומית ישירות לתיבת האימייל שלכם
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
לא יודעת מי את חיימשלי.
אבל לא נשמעת אשה שמחה במיוחד.
גדלתי בציבור החרדי מותק ואני יכולה להגיד לך שבגלל שנשים כמוך.יש יוצאים בשאלה לא בגלל הקורונה או האינטרנט…
את.כן את אסתר קופמן היקרה.
אשה מרירה.סוחטת רגשית.ולא מבינה דבר באשר לשפת היקום ולרחשי הבורא.
הקורונה באה כנסיון לכולנו.כל אחד באשר הוא שם.
את הפסוק "עת לעשות לה' הפרו תורתך" לא אני המצאתי.
אין לי מושג מאיזה מגזר את באה.
אבל שתינו יודעות שתפילה המשמעת מהלב שווה הרבה יותר מתפילה בדיבור
ה"בערן" הזה שאת מדברת עליו.
הוא בדיוק -"רחמנא ליבא בעי".
ולא צריך.מניינים מסודרים בשביל זה
אולי בדיוק ההפך.
לא אתיימר ללמד אותך את תורתי.
רק אומר : שהקורונה משקפת לנו בצורה מאוד ברורה את החיים האמיתיים שלנו.
בסופו של דבר אנחנו "תקועים" בבית עם היקרים לנו בלבד.
ואם אין לנו את התנאים המתאימים לגידול אמיתי של 14 ילדים ב-3 חדרים זה בדיוק ההוכחה ל-"מי שלא טרח בערב שבת מה יאכל בשבת".
בהצלחה עם המחשבות המענות שלך בנוגע לקורונה.אני נהנית ממנה דווקא ורואה בה מקור לצמיחה והודיה.
מה קרה פתאום לאמירות השכיחות של הציבור "הכל מלמעלה…והכל לטובה" או" ירידה לצורך עליה"…
תלמדי להודות על התקופה הזאת ולא לגנות אותה.הכל ממנו יתברך והכל פיקס לטובתנו.
אמונה.רק אמונה