האם חמאס מחשיב את ששת חודשי המלחמה להצלחה? ומדוע מעוניינות מדינות ערב באזורנו בסיומה הדחוף של המלחמה בעזה?
* * *
תוצאות חיפוש בגוגל לצירוף "הפגנות הזדהות עם עזה" בשפה הערבית מפתיעות. מסתבר כי ישנן מעט תוצאות הנוגעות לעולם הערבי וכי רובן שייכות לערוץ אל-ג'זירה הקטארי.
ד"ר ירון פרידמן הוא בוגר אוניברסיטת סורבון בפריז, חוקר מרצה ומורה לערבית בחוג ללימודי המזרח התיכון והאיסלאם באוניברסיטת חיפה. היה פרשן לענייני ערבים בויינט, ספריו "העלווים – היסטוריה, דת וזהות" (2010) ו"השיעים בארץ ישראל" (2019) יצאו לאור באנגלית בהוצאת בריל-ליידן. מנהל את הניוזלטר "השבוע במזרח התיכון", שאליו אפשר להצטרף כאן: https://did.li/CWtlC. לפודקאסט של ירון "השבוע במזרח התיכון": https://did.li/mAz5q
לא במקרה האתוס של יוון העתיקה בנוי על טרגדיות. האומה היונית, על שלל שבטיה, הייתה בעת העתיקה אומה יצרנית, חזקה וגאה, שבמעבר בין עידן הברונזה לתקופת הברזל ספגה שורה של טרגדיות קשות אשר מוטטו ושלחו אותה לעידן אפל בן מאות שנים.
עידן שלם נדרש ליוון כדי להתאושש, ובעידן הזה שורת הטרגדיות האלו הולידו פסימיות מובנת באתוס ההלני, וגם סגנון ספרותי חדש – הטרגדיה היוונית. עלילה בה הסוף המר מוכתב לגיבוריו כבר בהתחלה.
ישי גבריאלי הוא כלכלן בהכשרתו. בין היתר שימש כמרצה במכללה החברתית כלכלית וכתב את הספר "התיאומוניטריזם" על היבטים דתיים בתורת הכלכלה. בעברו הרחוק יותר היה כתב וחבר מערכת בשבועון "כספים" וכן כתב טור בגלובס וקצת בידיעות אחרונות. נהנה לכתוב על מגוון נושאים רחב וכיום מחזיק בלוג בשם "צוקרלך גשפטן" https://zuckerlechgescheft.wordpress.com/ בו הוא כותב מדי םעם על נושאים שמעניינים אותו.
חברי הכנסת כבר מכירים היטב את כוחן של הרשתות החברתיות לקידום מעמדם הפוליטי, ולא מהססים להשתמש בו, גם במחיר של פגיעה בחברה בישראל.
באמצעות ניצול כללי האלגוריתמים ברשתות, המתוכנתים להציף יותר תכנים הפונים לרגש המשתמשים, הן החיובי והן השלילי, חברי הכנסת שואפים להפוך את התכנים שלהם לכמה שיותר ויראליים.
הדר להב היא מרכזת תחום מיומנות ומוגנות ברשת באיגוד האינטרנט הישראלי - מיצירת תכנים בנושאים של שימוש מועיל, מודע ומוגן ברשת לנוער ולמבוגרים, לשימוש הציבור ומקבלי ההחלטות. דוקטורנטית בתחום של פגיעות ברשת, בפקולטה לקרימינולוגיה בבר-אילן - חוקרת את השימושים השליליים והפוגעניים של הרשתות החברתיות, מהפריזמה הסוציולוגית והקרימינולוגית.
"לא חשבתי שבגיל 89 אצטרך להתחיל חיים חדשים אחרי קטסטרופה כזאת. עברנו לצרעה כדי שיהיה לילדים לאן לבוא, אבל זה לא הבית. בארי היה הבית"
בת 89, מוותיקות קיבוץ בארי. אם לארבעה. פונתה לים המלח ומשם לקיבוץ צרעה. אחיה נרצח בניר עוז
הגיע הזמן לומר את דעתך
רוצים להגיב? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט ולהגיב לכתבות? הצטרפו לזמן ישראל רוצים שנשמור לכם את הלייקים שעשיתם? הצטרפו לזמן ישראל
- לכל תגובה ופוסט עמוד בזמן ישראל שניתן לשתף ישירות ברשתות החברתיות ולשלוח באימייל
- עמוד הפרופיל הפומבי שלך ירכז את כל התגובות שפרסמת בזמן ישראל
- אפשרות להגיש פוסטים לפרסום בזמן ישראל
- אפשרות להגיב לכתבות בזמן ישראל
- קבלו את המהדורה היומית ישירות לתיבת האימייל שלכם
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
ברגע שהאוגדה יצאה מחאן יונס. זה לא 'איום' שהחמאס מפחד ממנו. זאת התפילה שלו
באותו רגע חלקים של החמאס יוצאים מרפיח, צפונה לחאן יונס, למחנות המרכז, ובהמשך לעזה
התאוריה שפינוי אזרחי מרפיח מפחיד את החמאס זה עוד טרלול שמכר לנו מוכר הרהיטים הפסיכופת
ואז הפסקתי לקרוא