כתבה דמגוגית שאינה יורדת לשורשם של דברים:
בכל הדמוקרטיות יש למחוקק אפשרות לבטל חוקים הנוגדים את החוקה. זה ברור מאליו. אבל החוקה היא זו שנקבעת ע"י בית המחוקקים שלוחיו של העם.
בית המשפט בישראל בראשות אהרון ברק ניחס לעצמו את מבחן הסבירות, לדוגמא בעת שהורה לרה"מ רבין לפטר את דרעי בשל כתב האישום נגדו בניגוד לחוק הקיים וזאת משום שלדעת השופט ברק זה לא עובר את מבחן הסבירות. זה כבר לא ביטול חוק כי הוא נוגד את החוקה, בית המשפט ניחס לעצמו את היכולת לבטל או להחליט בניגוד גמור לכתוב בחוק רק כי זה לא סביר בעיניו. האם פרשנות מרחיקת לכת כזו יש בדמוקרטיות אחרות?
בישראל אין חוקה אך יש חוקי יסוד, על סמך מה בית המשפט ניחס לעצמו לדון בחוקי היסוד, והאם אין את הזכות לחוקק חוק יסוד אשר גם אם סותר חוק יסוד אחר יציין המחוקק שאותו חוק גובר ולפיכך אין לבית המשפט זכות לפסול אותו בשל הסתירה? זו בעצם פיסקת ההתגברות.
כפרתם בעיקר.
החוק הובא לכנסת כדי לטפל בבעיית הסחטנות הפוליטית שח"כ עוברים צד כדי לקבל הטבות כאילו ואחרות ע"ע פרשת המיצובישי של גולדפארב וגונן.
שיקלי לא פרש תמורת הבטחות כאילו ואחרות, אלא ממטרות אידיאולוגיות טהורות ובהקמת הממשלה. ההפרשה פוגעת קשות בדמוקרטיה ובחירות העם ע"י שלוחיו להביע את עמדתם הפוליטית.
דרך אגב, אם סילמן היתה מופרשת דעתי היתה לקבל את עניין ההפרשה משום שנעשתה באמצע הכהונה של הממשלה ואולי כנגד הבטחות כאילו ואחרות
המאמר מכבס את המציאות,
לא ניתן לומר את הביטוי הסכמי אוסלו ולא להזכיר את הפיגועים שהיו בעקבותייהם. המשפט "הרצח של יצחק רבין החדיר לציבור הישראלי ולמנהיגיו מסר חד וברור: לא כדאי להתעסק עם פתרון הסכסוך" – לא נכון, הפיגועים הם אילו שנטעו בלב הציבור הישראלי מכל גווני הקשת הפוליטית שהעיסוק בנושא הוא כואב.
רצח רבין יצר סימפטיה ענקית לאיש ובמידה לא מבוטלת ל"דרכו" ולאילו שהתיימרו להיות ממשיכי דרכו, למרות שלא פעם סילפו את דבריו.
לאחרונה פורסמו נתונים מטרידים, אם כי לא מפתיעים במיוחד, לפיהם רק שלושה אחוזים מהמתמחים בבית המשפט העליון למדו במכללות לעומת 97% שלמדו באוניברסיטאות. זאת, למרות שבישראל קיימות רק חמש פקולטות למשפטים באוניברסיטאות אל מול תשע במכללות.
כידוע, התמחות בבית המשפט העליון היא ההתמחות היוקרתית והנחשקת ביותר בקרב סטודנטים למשפטים. למרות שלא מדובר בנתון מפתיע, אקדמאים ביקרו את התנהלות בית המשפט העליון, בטענה שנתון זה מעיד על תת-ייצוג של אוכלוסיות מוחלשות בעליון.
אלעד בן-זקן הוא סטודנט למשפטים ופעיל חברתי. חבר מערכת בכתב העת "משפט וממשל" ובקליניקה לזכויות אדם בהליך האזרחי באוניברסיטת חיפה. בעל ניסיון מחקרי בתחומי משפט וגזע, גבולות זכויות האדם בחברה הדמוקרטית ושוויון בעבודה.
בשבוע שעבר, י' בטבת, 10 בינואר 2025, צמתי, כמדי שנה, כחלק מעם שזוכר דרך הגוף אובדן וחורבן מלפני 2,613 שנה וחיבר אליו את יום הקדיש הכללי.
טקסטים על האסון ההומניטרי בעיר ירושלים מלווים אותנו לאורך הדורות כמסר נגד השחתה חברתית ומוסרית. חכמים קבעו עבורנו ארבעה ימי צום בלוח השנה, כאשר כל אחד מהם מתייחס לנקודת ציון אחרת של החורבן, ובכך הזכירו לנו שהתפרקות היישוב היהודי בארץ ישראל לא אירעה ביום אחד.
יעלה מזור היא מנהלת שותפה של המחלקה לחברה משותפת בעמותת סיכוי-אופוק. מובילה את תחום החינוך לחיים משותפים, במסגרתו הובילה מהלכי שינוי מדיניות, קמפיינים ציבוריים ובניית וריכוז של קואליציות רבות משתתפים. יעלה מנחה קבוצות בנושאים של שינוי חברתי, זכויות אדם וניהול דיונים קונפליקטואליים בכיתה בארגונים כמו מרכז רוסינג לחינוך ודיאלוג, המרכז לחינוך הומניסטי בלוחמי הגטאות, ICCI ועוד. היא בעלת תואר שני בחברה ואמנויות ותואר ראשון בערבית ומקרא מהאוניברסיטה העברית, וחיה בירושלים עם בן זוגה ושלושת ילדיהם.
הגיע הזמן לומר את דעתך
רוצים להגיב? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט ולהגיב לכתבות? הצטרפו לזמן ישראל רוצים שנשמור לכם את הלייקים שעשיתם? הצטרפו לזמן ישראל
- לכל תגובה ופוסט עמוד בזמן ישראל שניתן לשתף ישירות ברשתות החברתיות ולשלוח באימייל
- עמוד הפרופיל הפומבי שלך ירכז את כל התגובות שפרסמת בזמן ישראל
- אפשרות להגיש פוסטים לפרסום בזמן ישראל
- אפשרות להגיב לכתבות בזמן ישראל
- קבלו את המהדורה היומית ישירות לתיבת האימייל שלכם
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם