הגילוי הנאות שלך חשוב מאוד. עולה השאלה האם גילוי נאות דומה יכול היה להיכתב על ידי תושב בית שאן הסמוכה. התשובה כמובן שלילית.
משפט שמדבר על האהבה לנופי נחל האסי בתקופת הנעורים לא יכול היה להיכתב על ידי אף אחד אחר זולת תושבי המועצה האיזורית עמק בית שאן וזו כל התורה כולה על רגל אחת. ביקרתי באסי אחרי הצבת הצינור השחור הענק שתוחם כביכול את השטח המוקצה לציבור ויוצר מחבום פיזי בפני המתרחצים מלהמשיך במורד הנחל לאיזור הפריבילגי.
צללתי מתחת לצינור והמשכתי לתוך האיזור הפריבילגי. שחינו קצת והגענו למקום שהגדה נוחה לעלייה. על הגדה היו כבר משפחה של זוג הורים צעירים ותינוק וגם עגלת ילדים. לא עברו דקות ספורות ושני השומרים הבדואים החלו לזעוק "תחזרו! תחזרו!". אני וחבר שלי הבהרנו שאנחנו לא חוזרים והם פנו לזוג שהיה לידנו. "אנחנו מהקיבוצים!" השיב הבעל ולנוכח עינינו המשתוממות פנו השומרים הבדואים והלכו לדרכם. שאלנו אותם "מה הכוונה, אתם פה מהקיבוץ והשומרים לא מכירים אותכם?" "-לא, אנחנו מהקיבוצים בסביבה. לנו מותר".
זה מה שמסביר למה הכותבת יכלה לכתוב על נחל האסי בנעוריה. פשוט משום שהיא נמנית על הקבוצה שהותרה בכניסה.
אגב, מי שיסתכל במודעות של הצימרים ושל נופש פעיל יגלה שבמקום יכולות לבלות קבוצות מאורגנות, לנהל מאבקי ספורט ימי בסגנון תוכנית הישרדות בין הקבוצות, כמובן שייט לסוגיו ואין בכך כל פגיעה במרקם הקהילתי הרגיש. גם להגעה של אנשים מקיבוצים בסביבה אין השפעה על המרקם הקהילתי. מי שפוגע במרקם הוא מי שלא קיבוצניק ולא משלם. מין חוקיות שכזו.
לעניין שנת הקמת הקיבוץ. מדובר באחיזת עיניים. הקיבוץ הוקם ב-1936 אבל בלע את שתי הגדות בשנות ה-80, הרבה אחרי שהחוק אסר זאת.
לעניין הפיכת הנחל לפנינה – שלט שהיה מוצב במקום עד המאבק הסביר במפורש שאת המימון לפרויקט הגינון והתיעול נתנה קק"ל. הפועלים היו מן הסתם השווארצערס מבית שאן או הערבים.
הנהנים הם כמובן אלה ששרים על אחוות עמים ועל צדק חלוקתי.
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם