בבית הדין הרבני התקיימו השבוע דיונים בבקשת הגירושים של שירה איסקוב מבעלה אביעד משה, שניסה לרצוח אותה ופצע אותה אנושות לנגד עיניו של בנם בן השנתיים. משה סירב לתת לאיסקוב גט. כעת, בתום חמישה ימי מאבק משפטי, שירה אכן קיבלה את הגט בהליך מזורז וחריג, אחרי שבית הדין הרבני איים על בעלה שיובא כל יום לדיון וייכלא בצינוק אם לא יאשר את הגט.
אבל עצם המצב האבסורדי בו אישה שבעלה ניסה לרצוח אותה איננה משוחררת אוטומטית ע"י בית הדין הרבני גם ללא הסכמתו של הפושע, וממשיכה להיות קשורה אליו, היא ביטוי בוטה של אלימות ממסדית – מצד המדינה כלפי נשים.
המצב האבסורדי בו אישה שבעלה ניסה לרצוח אותה איננה משוחררת אוטומטית ע"י ביה"ד הרבני גם ללא הסכמת הפושע, וממשיכה להיות קשורה אליו, היא ביטוי בוטה של אלימות ממסדית – מצד המדינה כלפי נשים
הסיפור ההזוי הזה הוא ביטוי in-your-face לשליטתה של הפטריארכיה. חייבים להתיר את הקשר הבעייתי שבין דת למדינה. ההיצמדות של הדיינים לחוקים גם כאשר אין בהם היגיון, גם לא הלכתי, מעצימה את האבסורדיות של המצב.
בתי הדין הרבניים טופחים לעצמם על השכם איך שחררו מעגינות את שירה איסקוב והשיגו לה גט ואני רק חושבת שלהמציא קושי פיקטיבי, לגרום לכל העולם לרקוד סביבו במעגל ואז להתפאר שפתרת בו פינה אחת בגלל הזרקור של התקשורת, זה לא הישג זו רשעות.
— yael sherer (@YaelSherer) February 9, 2021
המסורת והתרבות ממשיכות עד היום לקיים שיח אנטי-נשי. רצח נשים הוא רק קצה של אלימות, המתחילה בהדרת נשים, הקטנתן, החפצה בלתי פוסקת במדיה ובתרבות, ניצול ואיום. מוסדות החינוך לא עושים מספיק ואנו כמחנכים.ות חייבים להרים קול צעקה.
המקרה הזה מאיר זרקור על כל הנשים שחוו וחוות אלימות מכל סוג. שליטה דתית לפיה רק הגבר מגרש, המתחברת עם סיפור של אלימות גברית, יוצרת סיפור המשך של אלימות ממסדית דתית המופעלת ע"י גברים כלפי שירה איסקוב.
אלימות זו הותרה בחוק העתיק, במסורת, בכתובים ובהלכות של הדתות המונותיאיסטיות. משפט המפתח:
"ואל אישך תשוקתך והוא ימשול בך"
נתן לגיטימציה דתית, תרבותית לשלטון הגבר על האישה. אך זה לא נעצר במקרא. המסורת והתרבות ממשיכות עד היום לקיים שיח אנטי-נשי. אנו כמחנכים.ות חייבים להרים קול צעקה. רצח נשים מתחיל בלגיטימציה החברתית להפעלת אלימות כלפי נשים. האלימות מתחילה בהדרת נשים. הקטנתן, החפצה בלתי פוסקת במדיה ובתרבות, הקטנה, הנמכה, ניצול ואיום. רצח נשים הוא קצה של אלימות.
בתי הספר הם שמעצבים את התפיסות הערכיות של ילדי/ות ישראל, ובתי הספר שאנו מנהלים לא עושים מספיק. אנחנו לא מדברים עם התלמידים/ות שלנו על המשמעות האמיתית של יחסי הכוחות המגדריים בחברה. אנחנו לא מדברים על ה"פטריארכיה", אנחנו מפחדים לדבר על החפצה, על תרבות האונס, על האלימות במשפחה ועל הכאב והקושי של חיים במציאות בה שוררת האלימות והטרור. אנחנו לא מדברים על ההסתרה והקלון הנלווים לחיים משפחתיים במעגל האלימות.
הטיפול באלימות ככלל ובאלימות נגד נשים בפרט מתחיל בראש ובראשונה במהלך חינוכי עמוק וכולל. האימהות, האחיות, בנות הזוג והבנות שלנו חיות במציאות בה האלימות נוכחת בכל פינה והן עשויות להיפגע רק בשל היותן נשים.
רצח נשים מתחיל בלגיטימציה החברתית להפעלת אלימות כלפי נשים. האלימות מתחילה בהדרת נשים. הקטנתן, החפצה בלתי פוסקת במדיה ובתרבות, הקטנה, הנמכה, ניצול ואיום. רצח נשים הוא קצה של אלימות
רק פעולה יזומה ומקיפה, הנאבקת באלימות ומציבה את האקלים והשיח השיוויוני ככלי המרכזי ליצירת שינוי ערכי, יעניקו לנו את הזכות לומר כי :
"יָדֵינוּ לֹא שָׁפְכוּ אֶת הַדָּם הַזֶּה וְעֵינֵינוּ לֹא רָאוּ".
אסור לנו להשאיר את העיסוק בשיח החשוב והמורכב הזה בשולים של העשייה החינוכית. רק כך נמלא את חלקנו ואת חובתנו בחינוך הדור הבא למען יצירת שינוי עמוק ומשמעותי, ובכך נמלא את חובתנו למנוע את הרצח הבא.
נשוי ואב לחמישה. איש חינוך (17 שנות ניהול תיכון) – מורה להיסטוריה ואזרחות. מנחה קבוצות וצוותים חינוכיים. מנכ"ל בית עדן.
בתוך שנה, עשור, או אולי דור, עזה תשוקם בתמיכה ובמימון עולמיים. זה יקרה במסגרת שלום ישראלי-פלסטיני אשר עוד מוקדם לדעת מה יהיה טיבו, אבל הבסיס החוקי והבינלאומי שקיים עבורו בהחלטות בית המשפט הבינלאומי לצדק ובהחלטות האו"ם הוא הקמת מדינת פלסטין בגבולות 67 אשר בירתה ירושלים.
אחרי שזה יקרה ונסתכל לאחור על מעשה חורבן עזה בידי מדינת ישראל, מה יהיה מקומו בהיסטוריה? האם הוא יהיה רק עוד פרק במלחמות ישראל? אני חושש שלא. ייתכן שהחרבת עזה בידי ישראל תהיה אירוע מכונן בהיסטוריה של מדינת ישראל, העם היהודי, וגם של היהדות עצמה, כמו כיבוש הארץ על ידי יהושוע, חורבני הבית, הקמת הסנהדרין, השואה, והקמת מדינת ישראל. ואסביר.
אהוד שפירא הוא פרופסור למדעי המחשב וביולוגיה במכון ויצמן, יזם, פעיל פוליטי, ואמן. תרם לפיתוח למידה ממחושבת, שפות תכנות מתקדמות, מחשבים מולקולריים, שחזור עץ שושלת התאים האנושית, ובאחרונה חוקר תשתית חישובית לדמוקרטיה דיגיטלית. ב 1993 הקים את יוביק בע״מ, חברת תוכנת האינטרנט הראשונה בעולם לרשתות חברתיות ומטאוורס, עשר שנים לפני פייסבוק ושלושים שנה לפני מטא. ב 2020 הקים את המפלגה הדמוקרטית. זמר בס-בריטון, הקים והוביל את להקת בא-רוק.
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
מאז הקמת המדינה הגיעו רוצחים מעזה לישראל בשנות החמישים קראו להם פדאיון, הם הגיעו לראשון לציון, איזור לוד ועוד. בעזה יושבים נאצים. 7/10 לא היה אירוע חד פעמי ברצח משפחות, ההיקף היה גדול בהרבה מהעבר. הנאצים בעזה צריכים ללמוד שפגיעה ביהודים רצח אונס כריתת שדיים, שריפת תינוקות חיים יש לזה מחיר. לא משנה מה יגידו בעולם, אבל יהיו הרבה בעזה שבחודש הקרוב יתחרטו על גילויי השמחה ב7/10. ההלכה ברורה גוי שפוגע ביהודי דינו מיתה.
אז לפלסטינים מותר לטבוח בנו כרצונם, לשרוף ולהחריב, כי הם מסכנים. רחמונס.
גם אין אצלם שום חרטה, שום הרהור, שום ערעור על פשעיהם, כי מי שיערער ימצא עצמו במקרה הטוב בלי ברכיים, במקרה הפחות טוב, בלי ראש. אבל בעקרון אין ביקורת עצמית כי הם מסכנים ואומללים, בהגדרה.
מעניין שכהרף-עין בשביעי באוקטובר כל הערבים בעולם פצחו באורגיה של חגיגות שנאה יוקדת לציונים ברחובות ובכיכרות בכל רחבי העולם המערבי לנוכח תמונות הטבח וסרטוני הזוועה מעוטף עזה. כל זמן שהם אלו שטובחים ןהורסים, זה עלא כיפאק. אבל כשישראל יוצאת למלחמת מגן נגד אוייב שהתחפר בציפורניו בתוך תוכה של אוכלוסיה אזרחית אןהדת ברובה המוחלט, אוי אוי אוי.
גילוי נאות: אני סמולני, שונא מתנחבלים, משיחיים, ביביסטים, מתעב את החרדים שתורתם אומנותם, מאמין בדו קיום עם ערביי מדינת ישראל תוך שיוויון זכויות מלא עמם. אבל אני באותה מידה נגד התייפיפות שמתעלמת מפשעי ארגוני האיסלאם הקיצוני למיניהם והפושעים שמטפסים על עגלתם, ואלה הרוב, בעזה כבכל העולם.
אתה מדען חשוב או לא אני לא יודע. מנסיוני יש די הרבה שרלטנים שעובדים מכון וויצמן עם תוער דוקטור ופרופסור. מה שאני בטוח שאתה פרופוקטור מהזרם פרוגרסיבי נחות. שצורך שלך להיבלט כך כך גדול שאתה מוכן ליצור כל פרובוקציה כנגד עמך ומדינתך רק לשם פרסום עצמי.
הפרופסור המכובד שכח כנראה מי הביא את ההרס הגדול בעזה כאשר אלפי עזתים פלשו ב7.10 רצחו אנסו ושרפו למוות תינוקות שכל חטאם היותם יהודים , מתוך ציפיה שבאותו זמן חיזבאלה יתקוף את ישראל בצפון
תפסיק לרחם על רוצחים ואנסים, לא הזכרת בדבריך את החטופים שבינהם תינוקות נערים וזקנים שלא יודעים מה גורלם מעל 400 יום
בושה וחרפה שאתה משמש שופר לחמאס
אם אתה לא יודע מה יהיה פסק הדין בהאג, אין לך מצפן מוסרי ואין לך מושג וחצי מושג במשפט בינלאומי אז עדיף שתהיה בשקט.
ברצח העם ברואנדה מתו כ-8000 איש ביום כל יום במשך חודשים על ידי כפריים חמושים בקלאצניקובים. מדינה עם צבא ונשק גרעיני שהורגת ביום פחות ממאה מחבלים נאצים ומגינים אנושיים שהם ורק הם אחראים למותם לא מבצעת רצח עם
חבל שנותנים במה לתת רמה כמוך
אני מסכים עם חלק מדבריך, ברוח דברי ראשת ממשלת ישראל, גולדה מאיר: "לעולם לא נסלח לערבים שאילצו אותנו להרוג בהם". מדוע? כי בבחירות האחרונות ברשות הפלסטינאית בשנת 2006, לפי כתבה של YNET שנת 2006 "חמס זכה בבחירות; ממשלת אבו עלא התפטרה", הם זכו ב-80/132 מושבים בפרלמנט; 16/24 בעזה.
בלשון פשואה: 3/4 מהפלסטינאים רוצים את שלטון חמס כי הם מזדהים עם מטרות הארגון. בין המטרות, לפי "אמנת חמס": "ישראל תקום ותוסיף להתקיים עד שהאסלאם ימחה אותה, כפי שמחה את מה שקדם לה", [דברי] האימאם השהיד, חסן אלבנא, רחמי אללה עליו".
לכן מטרת אוכלוסיית עזה היא למחוק את ישראל ממפת העולם – רצח עם והם אינם מכירים בהבדל בין צבא לאוכלוסייה.
ב07/10 הם ביצעו אונס ורצח עם לשמחת תושבי עזה. לפי השידורים באינטרנט, אזרחים גם הם רצחו ואנסו, בזזו והרסו. אזרחים היכו והתעללו בחטופים. לא שמענו קול אחד! של עזתי בעולם כולו שמחה ויצא נגד; ההיפך הוא הנכון – בכל העולם שמחו והפגינו בעד אנסים, רוצחים וחוטפים ונגד מדינה שמנסה לשחרר אותם. גם היום, נציג פלסטינאי בכנסת משווה בין אנסים, שורפי ילדים חיים, רוצחים וחוטפים לבין חטופים שלא עשו להם פיזית כלום בחייהם ושחלק מהם עזרו להם בפועל לכן, בפועל, "אין שם אוכלוסיה אזרחית" והמלחמה היתה נגד כל תושב עזה כי כל תושב עזה מזדהה עם רצח עם.
הקבוצות ותתי הקבוצות בעם היהודי הן אינסופיות, וככל שיש יותר נישואי תערובת הן הופכות חסרות חשיבות. אך בפועל, פוליטיקת הזהויות עדיין חוגגת. בתוך כך, הגזענות וההתבדלות מהאחר מתקיימות גם בתוך העדות וקבוצות השיוך עצמן.
50 גוונים ואינסוף מוצאים התקבצו להם בעם היהודי: משחור דרך גוונים של חום, בז', אדמוני, ורוד ועד לבן בלונדיני. יהדות תבל, אשר התקבצה אל מדינת ישראל, לא מפסיקה לחלק ולפצל עצמה כמו אמבה בהתקף של ריסוק גנטי, ובמקביל דורשת ייצוג בממשלה ובעמדות מפתח לטובת האותנטיות וקידום אינטרסים סקטוריאליים. חלק בלתי נפרד מדרישת שוויון ותחושת ערך.
גילה לבני זמיר היא חיפאית, יועצת תקשורת ופובליציסטית, מנכלי"ת המרכז הישראלי - דרוזי, מייסדת ושותפה בתכנית "האקווריום-הכשרה פוליטית דמוקרטית". הובילה מאבקים סביבתיים וחברתיים. בוגרת התכנית למנהיגות חברתית במרכז מנדל צפון. בעלת BA בתקשורת, רוח וחברה ועיצוב תקשורת חזותית. נשואה, אם ל-3 וסבתא ל-4.
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
כל המקופחים בעיני עצמם (לא חשוב מאיזו עדה) ימשיכו לתמוך בראש ארגון המחבלים הדיקטטור הצורר ורוצח החטופים ביבים שקרניהו ששולט כאן כבר 18 שנה במצטבר, רק כי זה מעצבן אותי ושכמותי. רק משום שאנחנו רוצים בנפילתו של ראש קואליצית השואה הזדון וההפקרה שקרניהו. איך אמר פעם המטריד המיני נתן אשל, אחד ממקורביה של משפחת המטורפים שקרניהו "מה שמאחד את המצביעים שלנו זו השנאה".
עסקת החטופים הנוכחית מגיעה לאחר שמוצו כל האמצעים למען שחרור החטופים והחטופות שעדיין בחיים וגופותיהם של אלה שאינם עוד. ההפגנות לא הצליחו למלא את ייעודן. נראה כי בנימין נתניהו ועושי דבריו מתעלמים מהם ומהן ומתבצרים במושבי השרד.
חשוב להזכיר כי מדובר בעיקר באזרחים – נשים וילדים, מבוגרים וחולים, חיילות וצעירים – שנלקחו מביתם בתנאים המזכירים את השואה, ואף יותר, מאחר והפעם הם נחטפו במדינה שהקימו במטרה עליונה שכל יהודי יוכל לחיות בה בביטחון, ''לא עוד…" ידע רדיפה ובטח לא פוגרום.
דר׳ מיכאל פריאנטה הוא מו׳׳ל, סופר ופובליציסט שחי בפריז. כותב ומפרסם פרוזה ומאמרי דעות בעברית ובצרפתית. בין ספריו האחרונים: ׳׳פרנסוס האחר׳׳, רומן העוסק בבעיות זהות, ׳׳בצל החומות׳׳, זכרונות ילדות המלח של מקנס, מרוקו, ׳׳מבן גוריון ועד נתניהו׳׳, ספר פוליטי חברתי. הוא חבר אגודת העיתונאים של תל-אביב ומפרסם מאמרי דעה ב-הארץ, מעריב, Ynet Times of Israel ,Libération ,Le Mond.
שינוי האקלים פוגש את האנושות בכל החולשות שלה
הגיע הזמן לומר את דעתך
רוצים להגיב? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט ולהגיב לכתבות? הצטרפו לזמן ישראל רוצים שנשמור לכם את הלייקים שעשיתם? הצטרפו לזמן ישראל
- לכל תגובה ופוסט עמוד בזמן ישראל שניתן לשתף ישירות ברשתות החברתיות ולשלוח באימייל
- עמוד הפרופיל הפומבי שלך ירכז את כל התגובות שפרסמת בזמן ישראל
- אפשרות להגיש פוסטים לפרסום בזמן ישראל
- אפשרות להגיב לכתבות בזמן ישראל
- קבלו את המהדורה היומית ישירות לתיבת האימייל שלכם
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם