שנת 2008, הנהגת נוסעת מאד מהר. אני יושב לידה ורואה את המחוג של הקמ"ש רץ לעבר מחוזות שכנהג לא הגעתי אליהם מעולם. כשאנחנו יוצאים מהרכב אני נושם לרווחה והיא אומרת: "כדי לנהוג בזהירות צריך לחטוף מכה ואני עוד לא חטפתי. צריך שמישהו שקרוב אליך יפגע חלילה בתאונה ואז זה יגרום לך לנסוע בזהירות".
לא רציתי אז לספר לה שאני חוויתי תאונה קשה במשפחה ולא רציתי להתווכח איתה ולומר לה: נכון, זו ההרתעה העוצמתית ביותר, אבל מדוע צריך להגיע למצב הזה?
עיתונאי, בעל תואר B.A בממשל ודיפלומטיה ותואר MA במדיניות ציבורית מאוניברסיטת ת"א. עוסק בקידום נושאי סביבה וקיימות וממשל פתוח, שקיפות, ממשל מקוון ושיתוף ציבור. מאמין בהשפעת התקשורת על חיזוק הדמוקרטיה וחקר האמת
שלום לכם,
האם זכרתם בצאתכם מהבית לקחת אתכם הבוקר את תעודת הנאמנות?
פאר לי שחר היא עיתונאית, חברה בוועד הפעיל של מפקדים למען ביטחון ישראל, בוועדת ההיגוי של פורום ארגוני השלום ופעילת שלום בתנועת נשים עושות שלום. היא חברה במועצה הדתית של עיריית תל אביב. בעלת ותק של עשרות שנים בתקשורת - בגלי צה"ל (ככתבת הראשונה ביומני החדשות) וככתבת מדינית ופוליטית בעיתונים חדשות ועל המשמר ועורכת ומגישה יומני חדשות ותוכניות מלל ברשת ב של קול ישראל.
ראשית, אדוני נשיא ארה"ב מר דונלד טראמפ, אני מבקש להודות לך, ואני בטוח שרוב רובם של אזרחי ישראל ויהודי העולם גם הם מודים לך.
תודה לך על הצלת החטופים מידי שוביהם בני העוולה, ומידי מפקיריהם – שרי ממשלת ישראל, שהמשך המלחמה על מחיריה וחיי החטופים בטלים בשישים בעיניהם ביחס לשימור שלטונם.
יחיאל גלבוע הוא ד\"ר לפילוסופיה של המדע ומהנדס פעיל בתעשיה שנים רבות. מודאג מאוד מתהליכי ההקצנה, הפילוג, הפערים הכלכליים ההולכים ומתרחבים, ומשחיקת הדמוקרטיה בשנים האחרונות.
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
נשים לרגע את הבעיה המוסרית הכבדה בצד. פינוי הרצועה מתושסיה הפלסטינים נוגד את האינטרס הציוני ב 180 מעלות.
האינטרס הציוני הראשון במעלה הוא היפרדות בהסכם בין ישראל לפלסטין.
לשם כך פלסטין זקוקה לעוגנים כלכליים משל עצמה, כדי להתיר את הקשר הגורדי בינינו.
כלומר, נמל ימי ברצועה, נמל תעופה פלסטיני בבקעה, גשר רב משתמשים בין עזה לחברון, ומזרח ירושליים בריבונות פלסטינית.
ובא לציון גואל
הגיע הזמן לומר את דעתך
רוצים להגיב? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט ולהגיב לכתבות? הצטרפו לזמן ישראל רוצים שנשמור לכם את הלייקים שעשיתם? הצטרפו לזמן ישראל
- לכל תגובה ופוסט עמוד בזמן ישראל שניתן לשתף ישירות ברשתות החברתיות ולשלוח באימייל
- עמוד הפרופיל הפומבי שלך ירכז את כל התגובות שפרסמת בזמן ישראל
- אפשרות להגיש פוסטים לפרסום בזמן ישראל
- אפשרות להגיב לכתבות בזמן ישראל
- קבלו את המהדורה היומית ישירות לתיבת האימייל שלכם
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
נתת פה שתי דוגמאות גרועות. גנב רכב שנוסע נגד כיוון התנועה זו לא תאונה שאפשר למנוע. לגבי הילדה שנהרגה בפ"ת. השאלה היא מה ילדה בת 14 עושה ב 23:00 בחוץ ומבקשת לחצות את כביש 40. אני לא אתפלא אם בתוך האוזניים שלה היו אוזניות והעיניים שלה היו בטלפון והיא היתה מנותקת לחלוטין מהסביבה. מותה הוא מחדל של המבוגרים שהיו אמורים להיות לצידה, ולא היו.
לגבי משטרת התנועה. ממה שאני רואה בכבישים בקטע הקצר שאני נוסע בו, זה בזבוז זמן. הם בעיקר תופסים נהגים נורמטיבים התקועים בפקק שנגעו בטלפון או נסעו בנתיב הציבורי כדי לקצר קצת זמן. קנסות שרק מעשירים את הקופה בלי להביא לשום שינוי.
אז מה צריך לעשות:
1. פחות רמזורים. במקום רמזורים, מעגלי תנועה גדולים.
2. להפסיק לחפש את העבירה הקלה ביותר והכי פחות משמעותית – מהירות, ולהתמקד בעבירות אחרות על הכביש.
אני הייתי משנה את כל הקונספט של אכיפת התנועה ומתמקד בדבר הכי קטן שרבים מוותרים עליו: איתות.
הייתי שם שוטרים בכל הערים בצמתים שונים, מרכזיים ושוליים כאחד, ואוכף איתות. מי שלא מאותת – קנס 100 שקל. בלי אפשרות למשפט. פעם ראשונה 100 שקל, פעם שניה 200, וכך כל פעם בקפיצות של 100 שקלים. הסכום מתאפס לאחר שנה.
ולמה זה חשוב? כי נהג שמאותת הוא נהג שמסתכל במראה, שבודק, שהעיניים שלו נמצאות בכביש.
ולא רק בצמתים, גם בכבישים ראשיים. מעבר נתיב ללא איתות, 100 שקלים. ואין בעיה לאכוף את זה. השוטר עם המצלמה ביד, מראה לנהג את העבירה ועל הדרך מסביר לו את הבסיס שכל כך לקוי בתרבות הנהיגה בישראל.
אבל כרגיל, אף אחד לא ייקח את העצות שלי ברצינות. כי המודוס אופרנדי של משטרת התנועה היא לדפוק את האזרחים.
חוץ מזה, הייתי מציב פטרולים בנגב ובגליל, איפה שמשתוללים. רכב שנהגו משתולל נלקח על גרר לחודשיים לחניון משטרתי על חשבון בעל הרכב. כמו במכס, אם רוצה אותו בחזרה שישלם קנס גבוה. בלי משפט ובלי עורכי דין. אם לא בא לקחת אחרי חצי שנה, הרכב יחולט ויימכר או ייגרס. במלחמה כמו במלחמה.