לאחרונה פורסם דו"ח של התכנית הלאומית למדדי איכות ברפואה, הסוקר את שנת 2023, ומתאר מציאות מדאיגה של פערים בבריאות בין אזרחי ישראל הערבים והיהודים. הדוח מצטרף לדוח אחר של משרד הבריאות: "אי שוויון בבריאות והתמודדות עמו", שפורסם בפברואר האחרון ומתייחס לשנת 2022, ומתאר מציאות דומה.
כל זה לא חדש, זו המציאות העקבית והמרה המשתקפת פעם אחר פעם מדוחות המדינה, החברה האזרחית והמגזר העסקי. עולה מהם כי אזרחי ישראל הערבים בריאים פחות מהיהודים. תוחלת החיים נמוכה יותר, שיעורי תמותת התינוקות והתמותה ממחלות לב גבוהים יותר, וכך גם שיעורי השמנת יתר, סוכרת ועישון. במקרים מסוימים, למרות ירידה כללית בשיעור התחלואה בסרטן המעי גס למשל, שיעורי התמותה ממחלה זו בחברה הערבית נותרו בעינם.
פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה,
אנא צרו קשר.
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
פגם נוסף של ההצעה המסובכת היא שחברות שלא תחול עליהם החקיקה החדשה – לא חל עליהם כלום. מימון המלחמה לא חלה עליהם. המס שישולם על ידם בשנת 2025 יהיה באותם שיעורים ובאותם כללים שהיה בשנת 2023. תוצאה כזאת היא גם מסובכת וגם עקומה. ואפשר פשוט וישר. פשוט וישר זה להעלות את שיעור מס החברות, פשוט וישר זה להעלות את שיעורי המס על יחידים (מדרגה נוספת גבוהה מ 50%). אבל למה פשוט ואחיד שאפשר מסובך עם פגמים ? לפעמים, כך מניסיון של חקיקה לאורך השנים, המסובך והעקום, נעשה בכוונה תחילה כדי שלא יצא לפועל.