הסרט התיעודי "ברית מילה: כן או לא?" שודר בהוט 8. כמוהל, העובדה הזו מעציבה אותי בגלל המסר של הסרט נגד ברית מילה. למרות שטרם ראיתי אותו, עיתון "הארץ" פרסם ראיון ארוך עם הבמאית הגרמנית, אינסה אונקן, שדורש תגובה.
אונקן טוענת שמטרת הסרט שלה היא לחנך את הקהל בנושא ברית מילה. את רוב הקריירה שלי עשיתי כמחנך ציבור על נושאים כמו הסכנה של מציצה בפה בברית המילה, כדי לשמור על כל תינוק נימול. אבל מטרת הסרט היא לא חינוך.
חיים לייטר הוא רב, מוהל, מסדר קדושין וחבר בית דין פרטי. הוא הקים את מגן הברית, ארגון המחויב לשמירה על הטקס הקדוש של ברית המילה, וכן על הילדים הנימולים. הוא עלה לארץ ב-2009 ומתגורר באפרת עם אשתו וארבעת ילדיו.
המושג "ריאליזם דיכאוני" מתאר את הנטייה של אנשים שסובלים מדיכאון קל-בינוני לבצע שיפוטים, ייחוסים וניבויים מדויקים יותר מאנשים שאינם סובלים מדיכאון. במילים אחרות, אנשים דיכאוניים הם בעלי תפיסת מציאות מדויקת יותר.
ההערכות שמבצעים אנשים שאינם מדוכאים אודות המציאות החיצונית והפנימית, מוטות באופן חיובי ולפיכך מוטעות. הטיה חיובית זו כמובן מאפשרת למי שאינו דיכאוני להסתגל ולהתמודד עם המציאות, ובעיקר לחוות פחות סבל מאנשים דיכאוניים. הריאליזם של הדיכאוניים גורם להם לסבל רב, משום שהם פוגשים את המציאות כפי שהיא באמת ולא עם הטיות, והמציאות כפי שהיא באמת קשה ולעיתים אף בלתי נסבלת.
ניצן בן-זאב היא יועצת ארגונית, מרצה ומנחה בתוכניות להכשרת מנהלי בתי ספר. מחברת אסופת השיחות עם אמהות לחיילים – "עקדת שרה" (שתיים). בהקדשה שבפתיח הספר כתבה: "לארצי מולדתי. שברת לי את הלב".
"לא חשבתי שבגיל 89 אצטרך להתחיל חיים חדשים אחרי קטסטרופה כזאת. עברנו לצרעה כדי שיהיה לילדים לאן לבוא, אבל זה לא הבית. בארי היה הבית"
בת 89, מוותיקות קיבוץ בארי. אם לארבעה. פונתה לים המלח ומשם לקיבוץ צרעה. אחיה נרצח בניר עוז
מכונת הרעל מבועתת מעינב צנגאוקר.
מצביעת בנימין נתניהו מאופקים שהעריצה אותו, סברה שהוא מר ביטחון ותמכה בו מעומק לבה.
עו"ד דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. יליד שנת 73', נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
צה"ל הוא אותו חלק של המדינה שנוצר ונועד כדי להגן עליה.
ב- 7/10 הוא נכשל.
מ- 8/10 ואילך, צה"ל עושה רבות ומצליח לתקן חלק מכשלונותיו.
המדינה היא אותה יישות שמאחדת מספר רב של אנשים עם מכנים משותפים, שמסוגלים לחיות ביחד, לאחד כוחות, ולאפשר לכל היחידים שבה חיים כאלו שאילו היו לבד , לא יכלו לקיים.
תפקידה החשוב ביותר של המדינה – לתת בטחון קיומי לאזרחיה.
ב- 7/10 היא נכשלה.
מ- 8/10 ואיל, המדינה עושה ככל יכולתה להעמיק ולהגדיל את כשלונה מ- 7/10.
את המדינה אי אפשר להחליף – כי היא זה אנחנו.
אבל, אפשר וחייבים להחליף את את כל מי שהיו בהנהגת המדינה עד 7/10 ומאז ועדיין כיום.
ולא צריך לחשוש מלהעיף את כולם, מהראש, דרך הכתפיים, הרגליים והידיים (ראש ממשלה, שרים, מרבית החכ"ים, ראשי כוחות הבטחון) – אפילו את הגנצנקוטים לא הייתי רוצה לראות בהנהגת העתיד (לא צריך מפלגה בשביל לדעת היכן נמצאים סמרטוטי הרצפה, אצל רמי לוי יש עכשיו מבצע) – לא צריך לחשוש כי יותר גרועים אי אפשר למצוא גם אם נחפש בפנסי הלוגן.
אין אפילו תחום אחד לרווחה שבו הנהגת המדינה הנוכחית (הממשלה, החכ"ים של הקואליציה, מנכל"י המשרדים השונים) לא נכשלה בצורה הכי חרוצה והכי מחפירה.
בהשאלה מעולם הפיננסים – כדי להוכיח לפעמים עד כמה מנהלי ההשקעות לא יודעים כלום, נהוג להשוות תיק מניות של מנהל השקעות כלשהו מפורסם לתיק השקעות של קוף (יענו, בחירה מקרית של מניות ללא שום ידע) – ברוב המקרים , התיק של הקוף מניב תשואה טובה יותר.
באותה מידה – ממשלת קופים (שימפנזים, אורנ-אוטנים וכמה רזוסים) הייתה עושה עבודה טובה יותר, בכל תחום, מהפשלונריה הנוכחית שקוראת לעצמה ממשלה.
אוייב העם והמדינה, המשפט נמרח ונגרר האיש הנורא הזה חייב ללכת. חובה לפנות את הפרצוף הזדוני מרושע שלו. צריך לסיים עם הליך גרירת הרגליים השקרי ההצגה המשפטית כולנו שמענו את העדויות..
המפלילות המוקלטות, אין ספק שדין נתניהו הוא לכלא.
משבר שמן הזית: ישראל מתרחקת מביטחון תזונתי
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
כל הטוב הזה הוא בזכות ממשלה רשלנית נהנתנית שהמדינה ואזרחיה מעניינים אותה כקליפת השום, אליה מצטרפות חברות המזון הבזויות, חסרות המוסר שמסוגלות להתמסר תמורת כסף. לא אמנע מכנות אותן בשמן, זונות. זה התחיל ב"זאבית" כהן, זה ממשיך באוסם, שטראוס ועוד…
מדוע שלא תתבישו בעצמכם?!
כי לזונות אין בושה!
הגיע הזמן לומר את דעתך
רוצים להגיב? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט ולהגיב לכתבות? הצטרפו לזמן ישראל רוצים שנשמור לכם את הלייקים שעשיתם? הצטרפו לזמן ישראל
- לכל תגובה ופוסט עמוד בזמן ישראל שניתן לשתף ישירות ברשתות החברתיות ולשלוח באימייל
- עמוד הפרופיל הפומבי שלך ירכז את כל התגובות שפרסמת בזמן ישראל
- אפשרות להגיש פוסטים לפרסום בזמן ישראל
- אפשרות להגיב לכתבות בזמן ישראל
- קבלו את המהדורה היומית ישירות לתיבת האימייל שלכם
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
חיים,
הטיעונים שלך בעד ברית מילה מתאימים אך ורק לאנשים שומרי מצוות. וכידוע – מצוות לא מקיים מסיבות רציונליות או הגיוניות, אלא מסיבות של אמונה.
אני אתאיסט מוחלט, והקשר לי עם מצוות המילה מוביל אותי לשנוא לא רק את הממסד הדתי שמטיף לחתוך תינוקות, אלא לכל מי שמשתף עם זה פעולה.
אני כותב בכוונה "שונא" משום שמדובר ברגש עמוק, שנובע מסלידה גדולה מהניסיון לעשות רציונליזציה של פולחן דתי.
יש קונצנזוס מדעי שחיתוך העורלה פוגע קשות באיבר המין, ואין אף אירגון רופאים שממליץ לרופאיו לעשות זאת מסיבות רפואיות. אבל לא צריך רפואה כדי לדעת עובדה הגיונית – כריתת איבר בריא לתינוק ללא הסכמתו היא מעשה לא מוסרי בעליל, פגיעה באוטונומיה של האדם וניצול גילו, ומניעת אפשרות של האדם לממש את מלוא פוטנציאל הגוף שלו שקיבל מאלוהים (חחח).
אני מניח שאתה רואה איך הסוסים בורחים לך מהאורווה, ואין לך מה לעשות בנדון. אבל כדאי בכל זאת, כאשר אתה משתמש בטיעונים רציונליים, לא להכניס "עובדות" חסרות שחר כמו "4000 שנה", ובעיקר הסטטיסטיקה לגבי הסיבוכים לאחר מילה. הם הרבה יותר ממה שמדווח, משום שאף אחד מהצדדים לא מעוניין לפרסם את העובדה שלתינוק נכרת שליש או שני שליש מאיבר המין. לא למוהל, לא להוריו ובוודאי לא לתינוק עצמו. הצרות פתח השופכה היא סיבוך שקיים אצל רוב הגברים החתוכים, ומשום מה מתייחסים אליה כאל "חלק מהחיים".
חשוב שאנשים ידעו את האמת על הפרוצדורה הנוראה הזו, כולל ההשלכות הנפשיות, ההורמונליות, המיניות והבריאותיות.
אפשר לקרוא למשל את הספר "מילה – מחשבה שנייה על ברית המילה"
https://online.fliphtml5.com/echd/htee/
כל טוב,
רני כשר, מחבר הספר הנ"ל.