הניצחון של הנאו-פאשיזם בבחירות באיטליה הוא ההתחלה של גל ניצחונות פוליטיים דומים ברחבי העולם. יש לכך כל מיני סיבות – כולל הגירה מאפריקה לאירופה, אינפלציה ומגמות מאקרו בניחוח היסטוריה שחוזרת על עצמה, אבל יש לזה גם סיבות הרבה יותר פשוטות ומוחשיות.
1
ניצן ויסברג, מרצה ויועצת למתודולוגיית חדשנות design thinking ופעילה חברתית בתחום החינוך. עבדה כפרופסור יועצת באוניברסיטת סטנפורד לפני שחזרה לארץ וגילתה שארצה שינתה את פניה. כיום היא חיה בהוד השרון עם אישה היקר וארבעת ילדיהם.
הבן שלי אמר את זה כמעט כלאחר-יד. זה היה אחרי לידת בנו האמצעי. ישבנו בערב-שבת משפחתי, בנו התינוק נם בעריסתו ונסחפנו בשיחה שקטה על אבא שלי שמת בשיבה טובה. אמרתי שאבא שלי לא פחד למות, וסיפרתי בהשתאות איך עד אחרון ימיו דיבר על המוות בשוויון-נפש. זה היה תמוה בעיניי ומכאיב, אבל גם יפה, כי העניק לנו שיעור מקדים במה שנפלא מבינתנו, וזו מתנה יקרה.
ואז העיר הבן שלי שככה זה, מי שהיה חייל כמו סבא יעקב וראה את המוות במו עיניו כבר לא פוחד ממנו. והוסיף "כשאתה חייל ונמצא במקומות קשים, יש ימים שאתה חושב לעצמך שאולי זה יום אחרון".
כרמלה כהן שלומי היא אזרחית מודאגת
את המילים האלה כתבתי בערב יום השואה, על אדמת גרמניה. קוראים לי נוני אלקנה ואני חלק ממשלחת סטודנטים מצטיינים. ההחלטה להיענות להצעה לקחת חלק במשלחת הייתה לא פשוטה והציבה אותי בפני התלבטות קשה: מצד אחד, המצב הביטחוני בארץ היה קשה ורציתי להיות קרובה למשפחה ולחברים. מצד שני, הרגשתי שזו הזדמנות חשובה לייצג את ישראל ואת הסיפור שלנו בעולם, וגם קצת להתנתק מכל המצב בארץ ולתת לנפש מנוחה.
הקושי האמיתי היה לציין את יום השואה ויום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה שם, כלומר פה, על אדמת גרמניה. כל אחת מאיתנו מכירה מישהו\י שמכיר מישהו\י שהיה במסיבה, בעוטף או בבסיס. האבל הוא אבל לאומי שהכה אותנו כאזרחי ישראל והידיעה שלא אהיה ביום הזה במדינה שלי בארץ שלי ולהתאחד ביחד צבטה לי.
נוני אלקנה, סטודנטית שנה ג׳ בתקשורת בהתמחות תוכן ויצירה במסלול האקדמי המכללה למנהל אשר משתתפת בימים אלה במשלחת של סטודנטים מצטיינים באוניברסיטאות בגרמניה
לחלק מהאוכלוסייה החרדית יש תירוץ קבוע בנוגע לטקסי האבלות בימי הזיכרון – "מנהג הגויים", אבל השטריימל הוא לא כמנהג גויים? לחלק מהאוכלוסייה הערבית יש תירוץ אחר – זו בעיה של היהודים. הגיע הזמן שהחברה שלנו תפסיק לקבל את הביזוי ההמוני של האנשים שנפלו למעננו.
* * *
בואו נדמיין רגע יחד. אתם נמצאים במדינה זרה כתיירים, ואחד מימי הטיול שלכם נופל במקרה על יום אבל לאומי במדינה שבה אתם מבקרים. כחלק מיום האבל האזרחים עומדים דקה דומיה. מה אתם עושים? ממשיכים לנסוע ברכב כרגיל? מתעלמים מכולם ופשוט ממשיכים ללכת באדישות ברחוב? כנראה שלא. סביר להניח שהייתם יושבים דקה בצד, מתוך כבוד למקום ולאנשיו, ואחרי דקה הייתם חוזרים לעיסוקיכם.
ד"ר עוז גוטרמן הוא ראש חטיבת משאבי אנוש ומרצה בכיר במכללה האקדמית גליל מערבי. מנהל קבוצת הפייסבוק "אנשי המחר".
משבר שמן הזית: ישראל מתרחקת מביטחון תזונתי
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
כל הטוב הזה הוא בזכות ממשלה רשלנית נהנתנית שהמדינה ואזרחיה מעניינים אותה כקליפת השום, אליה מצטרפות חברות המזון הבזויות, חסרות המוסר שמסוגלות להתמסר תמורת כסף. לא אמנע מכנות אותן בשמן, זונות. זה התחיל ב"זאבית" כהן, זה ממשיך באוסם, שטראוס ועוד…
מדוע שלא תתבישו בעצמכם?!
כי לזונות אין בושה!
הגיע הזמן לומר את דעתך
רוצים להגיב? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט ולהגיב לכתבות? הצטרפו לזמן ישראל רוצים שנשמור לכם את הלייקים שעשיתם? הצטרפו לזמן ישראל
- לכל תגובה ופוסט עמוד בזמן ישראל שניתן לשתף ישירות ברשתות החברתיות ולשלוח באימייל
- עמוד הפרופיל הפומבי שלך ירכז את כל התגובות שפרסמת בזמן ישראל
- אפשרות להגיש פוסטים לפרסום בזמן ישראל
- אפשרות להגיב לכתבות בזמן ישראל
- קבלו את המהדורה היומית ישירות לתיבת האימייל שלכם
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
חבל, נפלת פה בהרבה מקרים בתעמולה ימנית על השמאל.
דוגמא מובהקת לזה היא בסעיף 5 שלך, אחרי שמאזכר בצדק את גורג לייקוף מפספס לחלוטין את הסוגיה ומציג טרפיות כפמינזם רדיקלי.
יש סיבה שכול ארגוני הפמינזם בארץ כמעט נגד שיח טרפי וגנדר קריטיקל, זה תמיד יגיע בשיתוף פעולה עם שיח שמרני ומבוסס על הגדרות מהותנות ותוך רמיסת זכויות אדם של טרנסים, בדרך מובילה לעליה באלימות גם לי נשים סיס בפועל. זה בדיוק מאבק משותף בפטריארכיה, לא מאבק סותר.
רולינג אינה פמינסיטית יותר לדעתי, זה שבאה מעוני לא משנה לאחת הנשים העשירות בעולם כיום, לעומת המוני האנשים מכלל המגדרים בהם היא פוגעת בדבריה ובהפצה מה שמזמן עבר לשיח שנאה ומתן פלטפורמה ותמיכה באירגוני שנאה.
שאפל, בנתיים רק משתמש בקורבנות לקיום מכירות, ואפילו מקבל ביקורת מקהלים שחורים עם נגיעה פמינסטית.
זאת לעומת היבטים בעייתים של תרבות הביטול, שגם הם תמונת מראה של תרבות טוהר דתית, ובגדול מאמצים את רעיון החרם, רעיון שגם הוא ותיק בימין.
זנ ךלא הסעיף היחיד שנופל בזה, וחבל כי ביקורת לשמאל ראויה, כשהיא לא מאמצת את הנרטיב נגדו כנכון
הייתי מעורבב חזק עם עבריינים הכי כבדים שיש, מכיר ת'ראש שלהם על מלא. ביבי זה עבריין נטו, נדבק מהעיניים של ההוא שהעביר לו ת'תדר של העבריינות; עבריין אמיתי תמיד מגיע לו, תמיד דפקו אותו, תמיד מגיע לו יותר, עוד, זה העניין. עבריין בבסיס של המנבט שלו על העולם זה שבעבר היו מקרים שזיינו אותו, עבדו עליו, דפקו אותו – תמיד הוא בעמדת זה שחייבים לו ולכן יש לו ת'לגיטימציה לפגוע בכל דרך, לדרוש את שמגיע לו לדעתו. לא באמת זיינו אותו, הוא בונה מציאות מדומיינת