חדשות רעות לתושבי גוש דן ולענף התחבורה בכלל:
השקת הקו הראשון של הרכבת הקלה, שתוכננה לסוף השנה הבאה (אוקטובר 2021), תידחה בתקופה משמעותית. בנוסף, צפויות ככל הנראה חריגות בתקציב הפרויקט, שעמד במקור על כ-16 מיליארד שקלים.
את הבשורה הדרמטית הזו קיבלו אתמול חברי דירקטוריון נת"ע מהיו"ר רם בלינקוב. כשנשאל לגבי פרטים מדויקים יותר – משך הדחייה והיקף החריגות – אמר שהדברים יתבהרו במהלך השבועות הקרובים.
זעזוע גדול בחברה
מאז שהחלו העבודות על הקו האדום של הרכבת הקלה, לפני כחמש שנים, דבקה נת"ע בעמדתה שהקו ייצא לדרך במועד המתוכנן.
לפני כחצי שנה החברה עברה זעזוע גדול: המנכ"ל יהודה בראון התפטר בעקבות מחלוקת על סמכויות עם היו"ר החדש בלינקוב, ובעקבותיו פרשו רוב בעלי התפקידים הבכירים בחברה.
מינויו של המנכ"ל החדש, חיים גליק, לשעבר מנכ"ל עיריית ראשון לציון ואוניברסיטת בר אילן, לווה בביקורת (בין השאר של יו"ר ועדת הביקורת של נת"ע) משום שאין לו רקע בתחום התחבורה.
בחודשים האחרונים נפוצו הערכות שהפרויקט לא יעמוד בלוחות הזמנים, בגלל עיכוב בקידום הקו בתחומי בני ברק. למרות זאת, לפני כמה שבועות הבהיר שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', ש"דחייה בפתיחת הקו האדום אינה מקובלת".
סמוטריץ' בוודאי לא ישמח לשמוע את החדשות הטריות.
בלינקוב אמר בישיבת הדירקטוריון שהמצב "רע מאוד", וש"הולך להיות איחור משמעותי ביותר". מותר לשער שבעקבות זאת תפרוץ מלחמת האשמות בין ההנהלה הנוכחית להנהלה הקודמת על האחריות למחדל המסתמן.
בלינקוב אמר בישיבת הדירקטוריון שהמצב "רע מאוד", וש"הולך להיות איחור משמעותי ביותר". מותר לשער שבעקבות זאת תפרוץ מלחמת האשמות בין ההנהלה הנוכחית להנהלה הקודמת על האחריות למחדל
המנכ"ל גליק אמר בישיבת הדירקטוריון שבתקופת ההנהלה הקודמת הייתה בחברה "מדיניות של הסתרה".
גורם בכיר בנת"ע אומר ש"אכן היו הרבה שאלות קשות שההנהלה הקודמת לא נתנה עליהן תשובות, אבל ההנהלה הנוכחית מתעסקת הרבה יותר מדי בעבר מאשר בעתיד. זה טבעי כשנכנסת הנהלה חדשה, אבל הם מגזימים עם זה".
השלכות מרחיקות לכת
מעבר להיבט התחבורתי ולצורך הדחוף לחלץ את גוש דן מהפקק, לכל דחייה בהשקת הקו האדום (שכנראה תגרור דחיות נוספות גם בהשקת הקווים הבאים) צפויות להיות השלכות מרחיקות לכת.
ביפו, למשל, אזור העבודות לאורך שדרות ירושלים התרוקן כמעט לחלוטין מעסקים, והתושבים ובעלי העסקים כמהים לסיום העבודות ולהתנעת הרכבת הקלה שתזרים חמצן לאזור
ביפו, למשל, אזור העבודות לאורך שדרות ירושלים התרוקן כמעט לחלוטין מעסקים, והתושבים ובעלי העסקים כמהים לסיום העבודות ולהתנעת הרכבת הקלה שתזרים חמצן לאזור.
רבים מהם היו סקפטיים כששמעו את ההבטחות החגיגיות על השקת הרכבת באוקטובר 2021, ונראה שכמו תמיד בישראל, כשמדובר בלוחות זמנים של פרויקטים תשתיתיים גדולים – הפסימיות הייתה מוצדקת.
תגובת נת"ע טרם התקבלה.
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם