החטופים הולכים ונעלמים. נכון להיום נותרו, על פי הערכות, בין 30 ל-40 חטופים חיים בלבד, שגורלם נחרץ ככל שלא יושג הסכם. המספרים קטנים ככל שחולף הזמן. לפני כשבועיים היו, עפ"י ההערכות, בין 35 ל-45 חטופים חיים.
בעוד הפוליטיקאים מסמאים את עיני הציבור עם סיסמאות ריקות כמו "ניצחון מוחלט", "השמדת חמאס", "רק לחץ צבאי יחזיר את החטופים", ו"החטופים לא מתים, הם רק סובלים" – בקרוב כבר לא יהיה את מי להחזיר. הגיע הזמן לומר בגלוי, ועם כל הכאב, שהלחץ הצבאי לא רק שלא הביא לשחרור החטופים, אלא הביא למותם – באופן ישיר או עקיף – של למעלה ממחצית מהחטופים שהיה ניתן להחזיר בעסקה.
דרור דביר הוא פעיל חברתי ויזם היי-טק. הוא כותב על ענייני היום ועל מגוון נושאים כלכליים וחברתיים. פרסם כתבות וטורי דעה ב-ynet, בגלובס, ב-TheMarker ובזמן ישראל. בין השאר ערך עבור גלובס תחקיר עומק על רווחי משפחת עופר על חשבון חברת צים.
לאף אחד לא אכפת מסגני נשיא, גם לא מהעימות ביניהם
בערב השנה החדשה ניתן לקבוע, כי הישרדותה של ישראל אינה עוד מובנת מאליה. הבטחת הישרדותה היא המשימה הדחופה ביותר אחרי המלחמה, ושאר הנושאים ידחקו לשוליים.
נפרדנו השנה ממדיניות ה"שקט ייענה בשקט". שילמנו מחיר כבד כדי לצרוב בעומק תודעתנו כי בטרור מטפלים מהר ובנחישות לפני שהוא הופך לסכנה קיומית. כדי לשרוד בטירוף המערכות המזרח-תיכוני יש לבצע תפנית חדה בדרכנו ולהשתחרר מהתפיסה שהזמן פועל לטובתנו.
משה בן עטר הוא פובליציסט, מחבר הספר "המסע לישראל האחרת". עסק שנים בתכנון אסטרטגי והיה מנכ״ל המועצה הציונית בישראל, מנהל כפר הנוער יוענה ז'בוטינסקי, ומנהל המכון למחקר וחינוך בקרן כצנלסון. היה יועצם של כמה שרים ויועץ ליצחק הרצוג. כיום יו"ר המועצה הציבורית היהודית דרוזית.
בדרום לבנון התחילה הכניסה הקרקעית אחרי סיכום עם ארצות הברית שהיא תהיה מוגבלת בעומק השטח, וכי צה"ל לא יישאר ברצועה המצומצמת לאורך זמן, אלא ייסוג כאשר ישלים את משימתו להבטיח את חזרתם של תושבי הצפון לביתם.
בפרמטרים האלה יהיה אפשר להגדיר את התמרון הקרקעי כהגנה עצמית ולא ככיבוש. נאחל לחיילינו שישלימו את המשימה בשלום, ויחזרו שלמים ובריאים לבתיהם. זאת לא אמורה להיות פעולה פשוטה, כי האזור שורץ מנהרות עמוסות בנשק רב, ויש לתמרן שם בזהירות.
פנחס ענברי הוא חוקר בכיר של מזרח התיכון, עיתונאי, סופר, תסריטאי ומשורר. שימש שנים רבות חוקר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה. חיבר ספרי עיון על בבעיה הפלסטינית. הרומנים שחיבר יחד עם אשתו אביבה הם: "על גב סופה" - על אתגרי הקהילות הנוצריות בגליל המערבי בימי המנדט הבריטי מול האסלאם הרדיקלי ומעמד האישה, ו"שומר השאול" עוסק בשחיתות הישראלית.
כתבנו בדרום כובש את הצפון
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
דברים כדורבנות. תודה, אבנר הופשטיין. הגיע הזמן שמישהו באמת יוציא את האוויר החכם מהכתבים השדרנים ומאכלסי הפנלים היומרניים שכולם חכמים ונבונים ויודעי הכול, חוץ מקצת צניעות. פנצ'ור הבלונים האלה יעשה רק טוב לנו, צופי הטלוויזיה.
הגיע הזמן לומר את דעתך
רוצים להגיב? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט ולהגיב לכתבות? הצטרפו לזמן ישראל רוצים שנשמור לכם את הלייקים שעשיתם? הצטרפו לזמן ישראל
- לכל תגובה ופוסט עמוד בזמן ישראל שניתן לשתף ישירות ברשתות החברתיות ולשלוח באימייל
- עמוד הפרופיל הפומבי שלך ירכז את כל התגובות שפרסמת בזמן ישראל
- אפשרות להגיש פוסטים לפרסום בזמן ישראל
- אפשרות להגיב לכתבות בזמן ישראל
- קבלו את המהדורה היומית ישירות לתיבת האימייל שלכם
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
הגיע הזמן לומר בגלוי, ועם כל הכאב, ישראל על 10 מיליון תושביה לא תוכל לעמוד בעסקה המופקרת שהחמאס מציע 700 חיילים נהרגו לנו עד שהצלחנו להגיע עד ררפיח
די לתמימות: אסור להיכנע ולסגת מעזה ולא מציר פילדלפי החמאס לא פרייר מה לא ברור החמאס ידרוש ערובות מהעולם לאי חזרתנו, יתחמש ייבא טילים ויקים מחרטות טילים והכול יחזור לאחור כולל חטיפות חוזרות ונשנות.
די לשקרים כאילו הכול הפיך: לאחר נסיגה מעזה ופירוק המחנה ההומניטארי העולם לא ייתן לנו לחזור!
ציר פילדלפי: אחרי כישלון מצרים במניעת אוטוסטרדת האמל"ח והחימוש בפילדלפי שהזינה את עיר הטרור הגדולה בעולם, הרעיון להיעזר שוב בשירותיה הוא בבחינת הפקרה ורמייה עצמית
מי ששונאים את ראש ארגון המחבלים ביבים שקרניהו לא שוכחים כלום מ-30 השנים האחרונות. מי שמקדשים את צורר היהודים ביבים שקרניהו כ"ביבי מלך ישראל" לא זוכרים כלום מבחירה, ולא אכפת להם מכלום – פרט לכך שהשונאים ייסבלו. זו בדיוק הבדיחה העתיקה על סוחר בשוק שהמלאך נגלה לו בחלום ואמר: מה שאתן לך, לאוייב שלך אתן כפליים. אמר לו הסוחר "האוייב שלי הוא בעל הדוכן ממול. תעקור לי עין אחת".