סיסמת "שתי מדינות לשני עמים" היא סימן לתקינות פוליטית, ושני הצדדים לסכסוך מקפידים להתהדר בה. על פי הסקרים רוב הישראלים תומכים בפתרון שתי המדינות, והוא מקובל על הרשות הפלסטינית, על הליגה הערבית ועל רוב מדינות העולם. רק חמאס וחזבאללה מתנגדים לו פורמלית.
סיסמת "שתי מדינות לשני עמים" היא סימן לתקינות פוליטית, ושני צדדי הסכסוך מתהדרים בה. עפ"י הסקרים רוב הישראלים תומכים בפתרון זה, שמקובל גם על הרש"פ, על הליגה הערבית ועל רוב מדינות העולם
ד״ר יגאל בן-נון הוא בעל שני תארי דוקטור בהצטיינות בסורבון ובמכון ללימודם גבוהים EPHE בפריס. מתמחה ביחסים החשאיים בין ישראל למרוקו ובתחום ההיסטוריוגרפיה של ספרי המקרא. לימד באוניברסיטת פריס 8. עוסק באמנות כאמן, אוצר ומנהל אמנותי בתחום האמנות הפלסטית והאינטר ארט. ספרו ״קיצור תולדות יהוה״ יצא לאור בהוצאת רסלינג בשנת 2017. ספרו על מוצא היהודים והתהוותם עומד לצאת לאור.
פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
בספרו "אלטנוילנד" תיאר בנימין זאב הרצל מערכת בחירות דמיונית שעתידה להתקיים ב"חברה החדשה", כלומר במדינת ישראל העתידית.
בין המתמודדים בבחירות באותה מדינה עתידית נזכר ד"ר גאייר (בגרמנית: עוף דורס אוכל נבלות), שמתואר כקנאי דתי וכלאומן גזעני, "מסית, מדיח המפריח סיסמאות שנועדו להחניף להמון".
ד"ר עופר חן הוא בוגר החוגים להיסטוריה, פילוסופיה ותלמוד ובעל פוסט דוקטורט במשפטים מאוניברסיטת תל אביב. ספריו ומחקריו מקיפים נושאים רבים ומגוונים, החל מחקר המשיחיות היהודית, היסטוריה של המשפט הישראלי וכלה בספרות מודרנית ותולדות ההלכה. משמש כחוקר במכון לחקר התפוצות באוניברסיטת תל אביב. חבר אגודת הסופרים.
התגובות לסיפור שלי לפני שבוע, "מפגשים מהסוג הטיפשי", הזכירו לי דברים שכתבתי פעם ועוסקים בחיפוש חיים תבוניים מחוץ לכדור הארץ לנוכח הטמטום האנושי הרווח בקרב החיים על פני הכדור.
* * *
"איה סופיה" הוא מסגד גדול, עתיק וחשוב בלב העיר איסטנבול. הוא הוקם במאה השלישית לספירה ככנסיה על ידי הקיסר קונסטנטין, הקיסר שקיבל עליו את הנצרות והשליט אותה על האימפריה הרומית. היא נהרסה ונבנתה שוב על ידי תאודוסיוס במאה הרביעית לספירה, נהרסה שוב ונבנתה בצורתה הנוכחית המרשימה במאה השישית לספירה על ידי הקיסר יוסטיניאנוס. במאה ה-15 נכבשה העיר, שנקראה אז קונסטנטינופול, על ידי העותומנים המוסלמים בראשות הסולטן מחמט השני – והכנסייה הוסבה למסגד.
הגיע הזמן לומר את דעתך
רוצים להגיב? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט ולהגיב לכתבות? הצטרפו לזמן ישראל רוצים שנשמור לכם את הלייקים שעשיתם? הצטרפו לזמן ישראל
- לכל תגובה ופוסט עמוד בזמן ישראל שניתן לשתף ישירות ברשתות החברתיות ולשלוח באימייל
- עמוד הפרופיל הפומבי שלך ירכז את כל התגובות שפרסמת בזמן ישראל
- אפשרות להגיש פוסטים לפרסום בזמן ישראל
- אפשרות להגיב לכתבות בזמן ישראל
- קבלו את המהדורה היומית ישירות לתיבת האימייל שלכם
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
זהו מאבק הזהות בין הישראלי ליהודי, ובין הפלסטיני למוסלמי. עד ששתי הזהויות האלה, יהודי וישראלי לא ידורו תחת אותה קורת גג, ונותנת מקום של כבוד לכל אחד מהזהויות הללו, נישאר בקיטוב ובשנאה שיובילו אותנו לאבדון. יש מקום לכולם ורק כאשר נצליח לפענח את הזהות שלנו נוכל גם להקדם לעבר מצב שגם הזהויות הפלסטינייות חיות איתנו בשלום.
ניתוח מדוייק. מי שמבין וקורא ערבית נתקל בדברים הללו אצל "הוגים" כמו עבד אלסלם עקל ויוסף עלונה שטוען שהערבים בין הים לנהר "תקועים בגרונה של ישראל" לנצח נצחים ,יש להפסיק את המאבק המזויין ולהניח לישראל להתבוסס במאבקיה הפנימיים .
מהמאמר אני מסיק כי לד"ר הנכבד אין קשר אמיתי לעם היהודי היסטורי, גם אם פורמלית מבחינה הלכתית הוא יהודי. המאבק בינינו לבין הפלסוינים הוא מאבק דתי. הפלסטינים כמוסלמים סוברים שארץ ישראל היא ארץ האיסלם, ולכן אין זכות לעם היהודי להקים כאן מדינה. אם הם מציגים רצון למדינה אחת, אזי היא נובעת מהעובדה שבטרור הם נכשלו לגרשנו מכאן. לכן מציגים אלטרנטיבה אחרת, שבמשך השנים הם יהיו כאן הרוב. יתר על כן הד"ר הנכבד סובר שמדינת ישראל צריכה להיות מדינת כל אזרחיה, כלומר, הוא אינו יהודי בפועל, ואיני מבין מה הוא עושה כאן בכלל.