באחרונה נשמעות בישראל טענות שכבר אין כיום שמאל וימין; ומנגד, מתחזקת והולכת ברחבי העולם תפיסה בינארית של זהות פוליטית, תפיסה הטוענת שאדם יכול להיות ציוני או פרוגרסיבי, אבל כל צורה של שילוב בין השניים אינה אפשרית.
מאז ה-7 באוקטובר, ולאור האירועים הנוראים שקרו מאז, הזורעים אימה וייאוש בציבור, נראה שהתפיסה הזו מתגברת ביתר שאת, ומעטים מדי הם אלו שיכולים לחוש אמפתיה לקורבנות, החטופים והמפונים הישראלים – ובה בשעה לחוש אמפתיה לסבל והשכול הפלסטיני. על כן, חשוב לי להבהיר מדוע אני מגדיר את עצמי כאיש שמאל ציוני, או באמריקאית: ציוני-פרוגרסיבי. מדוע לתפיסתי גם השקפת העולם האוניברסלית שלי (שמאל) וגם זאת הפרטיקולרית (ציונות) יכולות וצריכות לחיות בשילוב וללא סתירה.
נדב תמיר מכהן כמנכ"ל בישראל של JStreet - הבית הפוליטי של אמריקאים תומכי ישראל ותומכי שלום, חבר הועד המנהל של מכון מתווים למדיניות אזורית וכיועץ לעניינים בינלאומיים למרכז פרס לשלום וחדשנות. לשעבר דיפלומט בנציגויות ישראל בוושינגטון ובוסטון ויועץ מדיני לנשיא המדינה.
"הנושא הוא לא ימין ושמאל, דתי וחילוני, אלא: האם אנחנו מבינים את מגבלת הכוח? היהודים אף פעם לא הבינו את מגבלת הכוח"
לקראת יום הכיפורים שלח לי גוף כלשהו, גוף שאני דווקא מחבב, שאלון לגבי עמדתי בעניין היום הזה וכיצד אני מתייחס אליו ואל כל המקובל לעשות בו.
על כן לקחתי על עצמי לענות על השאלון הזה. אבל טרם אענה עליו כאן ולמען הסר ספק, רציתי להבהיר משהו בעניין יום הכיפורים ואני:
שירו הנודע, האייקוני של חיים גורי – "תפילה" – המצוטט להלן, מתייחס כידוע לנערים הלוחמים במלחמת תש"ח. עכשיו, עם כניסת כוחותינו ללוחמה קרקעית בלבנון, השיר שב ונהיה אקטואלי ורלוונטי. וזאת – בלי להתייחס לוויכוחים הפוליטיים והאסטרטגיים שקדמו לצעד זה ולדיבורים על סכנתה של שקיעה חוזרת בבוץ הלבנוני ועל החשש מהתדרדרות למלחמת לבנון שלישית.
הם כל כך נוגעים ללב, אותם לוחמים צעירים. אכן זאת העת לברכם ולהתפלל לשובם בשלום. הנה השיר.
שלומית טנא היא עיתונאית לשעבר (ב"על המשמר" ובהמשך ב"ידיעות אחרונות")..יוצאת קיבוץ. ב-1981 החלה בסיקור עיתונאי שוטף של הקיבוצים.
מילטון עשוי לשנות את תמונת הבחירות בארה”ב
הגיע הזמן לומר את דעתך
רוצים להגיב? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט ולהגיב לכתבות? הצטרפו לזמן ישראל רוצים שנשמור לכם את הלייקים שעשיתם? הצטרפו לזמן ישראל
- לכל תגובה ופוסט עמוד בזמן ישראל שניתן לשתף ישירות ברשתות החברתיות ולשלוח באימייל
- עמוד הפרופיל הפומבי שלך ירכז את כל התגובות שפרסמת בזמן ישראל
- אפשרות להגיש פוסטים לפרסום בזמן ישראל
- אפשרות להגיב לכתבות בזמן ישראל
- קבלו את המהדורה היומית ישירות לתיבת האימייל שלכם
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
מי שקורא למתנגדים לאיסלמיזציה של המערב גזענים או איסלמופובים נלחם נגדי ונגד אורח חיי. הם שוטים צדקנים מהסוג הגרוע שמביא לכישלון והרס החברה שהם חלק ממנה. שייקספיר תיאר זאת יפה מאד כבר לפני מאות שנים בדמותו של ברוטוס במחזה יוליוס קיסר. רק מאבק נחוש נגד ההסתננות של איסלמיסטים לארצות המערב ימנע את השתלטותם על המרחב הציבורי והפוליטי ולכן המאבק צריך להיות גם נגד הפרוגרסיבים למיניהם
במישפט אחד: אתה חצי ציוני , חצי שמאלני פרוגרסיבי ומבולבל מלא מלא.
זוהיא תקופה שבה ישראל נלחמת על קיומה הפיזי נגד אובים מבחוץ, ונמצאת במילחמת מעמדות מול אליטות שמסרבות להכיר בשקיעתן ואבדן כוחם. מי שישראל חשובה לו, צריך לנקוט עמדה ברורה, ולא להסתפק בהצהרות חלולות ואידאולוגיה פארווה.