הבוגרים הזכאים לתואר הנדסאי סיימו מסלול לימודים אינטנסיבי של בין שנתיים לשלוש שנים בדרך אל התואר. אם נספור את זה בשעות לימוד, הרי שמדובר על בין 2,000 ל-2,700 שעות אקדמיות לתואר, בעוד שסטודנטים לתואר ראשון לומדים בדרך כלל בין 1,600 ל-2,400 שעות. עם סיום הלימודים הם נקלטים במקומות עבודה רבים במשכורות גבוהות מאלו של בוגרי מדעי הרוח והחברה, אבל זה לא מפריע למדינה להמשיך להציב בפניהם חסם בדמות אי ההכרה בתעודת ההנדסאי לצורך קבלה והמשך לימודים אקדמיים.
בוגרי תואר הנדסאי מסיימים מסלול לימודים אינטנסיבי ונקלטים במקומות עבודה במשכורות גבוהות, אך זה לא מפריע למדינה להציב בפניהם חסם בדמות אי ההכרה בתעודה לקבלה והמשך לימודים אקדמיים
ד"ר יוכבד פנחסי-אדיב היא יו"ר פורום המכללות הטכנולוגיות ומנהלת המכללה הטכנולוגית הנדסאים באריאל
פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
התקיפה האיראנית הנרחבת על ישראל הינה אירוע חסר תקדים, שאין להקל ראש בחומרתו. מדובר בעימות ישיר איראני-ישראלי ראשון מסוגו, במהלכו שוגרו לעבר שני אתרים עיקריים בישראל, בסיסים של חיל האוויר, מעל ל-300 פריטי חימוש שונים. אירוע שעלול היה לגרום לאבדות ונזק רב.
סיכול הכוונות האיראניות, הישג מרשים בפני עצמו, איננו מפחית מעוצמת האתגר שהונח לפתחן של ישראל, ארה"ב ולמעשה האזור כולו.
השגריר בדימוס מיכאל הררי הוא עמית מדיניות במיתווים – המכון הישראלי למדיניות-חוץ אזורית ולשעבר שגריר ישראל בקפריסין. הררי כיהן בתפקידים בכירים בחטיבה לתכנון מדיני ובמרכז למחקר מדיני במשרד החוץ. כיום הוא מרצה בחוג למדע המדינה במכללה האקדמית עמק יזרעאל. https://www.mitvim.org.il/he/
איש אחד נסע לבית ספר נודע בסקוטלנד לעבור קורס יקר ויוקרתי למדריכי קיאקים.
ביום של מבחן ההסמכה הים היה סוער במיוחד. הקבוצה התאספה על החוף, והאיש בדק את הציוד בקפידה, הוסיף חבלים ומצופים, חילק מחדש את חניכיו לזוגות, בדק את תקינות מכשירי הקשר, ועוד כהנה וכהנה, כל אות ותו כפי שלמד בקורס המפרך.
מעצבת, חושבת, מאיירת וכותבת. בעלת המותג B.Knit לטקסטיל ואפנת בית. פרסמה סיפורים קצרים בפלטפורמות שונות, בין היתר באתר המוסך, עברית ובכתב העת פטל. איירה עבור מוסף שישי של מעריב. גרה בתל אביב
הגיע הזמן לומר את דעתך
רוצים להגיב? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט ולהגיב לכתבות? הצטרפו לזמן ישראל רוצים שנשמור לכם את הלייקים שעשיתם? הצטרפו לזמן ישראל
- לכל תגובה ופוסט עמוד בזמן ישראל שניתן לשתף ישירות ברשתות החברתיות ולשלוח באימייל
- עמוד הפרופיל הפומבי שלך ירכז את כל התגובות שפרסמת בזמן ישראל
- אפשרות להגיש פוסטים לפרסום בזמן ישראל
- אפשרות להגיב לכתבות בזמן ישראל
- קבלו את המהדורה היומית ישירות לתיבת האימייל שלכם
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
עם כול הכבוד ללימודי הנדסה גם הנדסאי הוא רמה מסויימת למרות שלא עשינו בגרות עשינו מכינה וזה מה שביקשו מאיתנו.
במידה והלך ללמוד תואר כמובן שהשלים מה שצריך.
הבעיה שהבטיחו לנו ההנדסאים הזה חצי תואר ולא נתנו.
גם ברשיונות הנמוכים יש בעיות.
ממתי האקדמיה מונעת ממישהו ללמוד , אין פריביליגיות באקדמיה אם אתה עומד בתנאים אז השמיים הם הגבול זה שרוב ההנדסאים אינם עונים לדרישות האקדמיה משמע שלא יוכלו ללמוד שם לא כי באקדמיה לא רוצים אלא כי ההנדסאים לא יעמדו בעומס התכנים הנלמדים שם . יתרה מכך נדרשת רמת מתימטיקה ופיזיקה גבוה מדי על מנת לעמוד בתכנים הנלמדים ועל מנת לא למעוד באמצע הדרך אם לא בתחילתה . חוץ מזה לא השרה הנכבדה היא זו שתקבע מה צריכים להיות תנאי הקבלה להנדסאים ולא הנדסאים יש את המעוצה להשכלה גבוהה היא הממונה על הדברים האלה . בקיצור הנדסאי/ת נכבדים אם תרצו להיות מהנדסים אין פריביליגיות צטרכו לעבור את המסלול שכולנו עברנו החל מתנאי קבלה באקדמיה ועד לקבלת תעודת מהנדס.
כתבה שהיא כולה בילבול מוח וחוסר דיוק. הנדסאי שמתאים ללימודי מהנדס יעשה מכינה ויתקבל בלי בעיות. עם שלל המכללות והאוניברסיאות אין שום בעיה להתקבל. הבעיה היא הלימודים עצמם למהנדס שדורשים רמה מתמטית גבוהה שקשה לעמוד בה. האמת העצובה היא שהרבה מאד הנדסאים שסיימו לימודים בציונים גבוליים גם לא מסוגלים לעבוד כהנדסאים במקצוע ונוטשים בהמוניהם.